Menu
Sök

Shibumi x Röda Huset bjuder på en ny tolkning av den Izakaya-upplevelse som gjorde Shibumi till en ikon, här möts japanska smaker i samklang med Hampus kreativa drinkar. Det är en återförening av två kreatörer som vill skapa något genuint och roligt, utan krusiduller.

Sayan Isaksson säger: “Jag har länge velat ta tillbaka Shibumi, men har väntat på rätt tillfälle. Den här pop-upen på Röda Huset ger oss en chans att utforska nya möjligheter tillsammans med ett fantastiskt team, och bara ha kul”.

Hampus Thunholm tillägger: “Att få jobba med Sayan igen är en dröm. Han har alltid varit en mentor för mig, och det här är en chans att nå nya höjder. Om den klassiska tartaren från Shibumi gör comeback? Kanske:)”.

Pop-upen öppnar den 25:e september, boka bord på Röda Husets hemsida. Drop-in är välkomna, för dig som vill chansa och se vad som händer.

Fler artiklar

Från matsvinn till signaturdrink – Downtown Camper lanserar cirkulära cocktails

Tillsammans med Bella har Downtown Campers barteam skapat en serie limiterade cocktails och alkoholfria drinkar som förenar smak, kreativitet och cirkulärt tänk.

Läs mer

Tommy Myllymäki och Pi Les nya restaurang Liv

Nu har Tommy Myllymäki och Pi Les nya restaurang Liv öppnat i Mälarterrassen i Stockholm, med utsikt över Riddarfjärden och Gamla stan.

Läs mer

Sveriges bästa burgare och VM-vinnande pommes frites till Södermalm.

Den 6 juni mellan klockan 12.00 och 18.00 kommer Sveriges bästa burgare och VM-vinnande pommes frites till Södermalm.

Läs mer

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12