Menu
Sök

Vinnarna av årets upplaga av “Sveriges Bästa Gin & Tonic” är butiksbiträdet Mirell Ekroot i hemmamixar-kategorien och bartendern Albin Malmberg.

Det här betyder jättemycket för mig och hela Gröna Lund som har följt mig genom hela processen, på ett sätt ser jag det som att jag tar hem vinsten för oss alla!, säger Albin Malmberg, 20 år från Stockholm, bartender på Terassen Gröna Lund.

Albins vinnande Gin & Tonic kallar han för ”Rhubarb Rhapsody’’ med smaker av rabarber och timutpeppar.

Förra årets nyårslöfte var att bli bra på att blanda drinkar… tänk att det hela slutade med vinst! Jag är mållös och jätteglad! Säger årets hemmamixare Mirell Ekroot, 29 år från Malmö.

Hennes “Will you berry me?” bjöd på smaker av picklad ingefära och maraschinokörsbär.

Grattis till guldmedaljörerna som, förutom den prestigefyllda titeln, vann varsin drinkvagn, sex Schweppesglas, ett hemmamix-kit med verktyg, samt en prissumma på 10 000 SEK per vinnare.

Vill du ha mer drinkinspiration? Kika in drinkgeneratorn.se där över 100-tals drinkrecept finns samlade.

Schweppes-Albin-Malmberg

Albin Malmberg

Schweppes-Mirell-Ekroot

Mirell Ekroot

Fler artiklar

Från matsvinn till signaturdrink – Downtown Camper lanserar cirkulära cocktails

Tillsammans med Bella har Downtown Campers barteam skapat en serie limiterade cocktails och alkoholfria drinkar som förenar smak, kreativitet och cirkulärt tänk.

Läs mer

Tommy Myllymäki och Pi Les nya restaurang Liv

Nu har Tommy Myllymäki och Pi Les nya restaurang Liv öppnat i Mälarterrassen i Stockholm, med utsikt över Riddarfjärden och Gamla stan.

Läs mer

Sveriges bästa burgare och VM-vinnande pommes frites till Södermalm.

Den 6 juni mellan klockan 12.00 och 18.00 kommer Sveriges bästa burgare och VM-vinnande pommes frites till Södermalm.

Läs mer

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12